Časová organizácia
To ako si efektívne zorganizovať čas býva pre niekoho veľmi jednoduchou záležitosťou… Zatiaľ čo pre druhého to môže byť celkom náročné. Záleží samozrejme na tom aj koľko má kto práce či povinností. Niekomu si paradoxne ľahšie a efektívnejšie organizuje čas, ak má práce či povinností viac a vie, že musí byť efektívne. Bývajú typy, ktoré sa v širokom priestore nekonečného času stratia a nie je pre nich ľahké udržať si pevnú nohu pod nohami a režim v hlavách a nakoniec stíhajú oveľa ťažšie ako keď majú celý deň naplnený povinnosťami. Pre niekoho je zas úplne najviac vyhovujúce mať na všetko dostatok času a mať a s pár povinnosťami na deň pekne zharmonizovaný rytmus dňa.
Pár rád a tipov pre tých, ktorí v organizovaní svojho času tápu a nevedia čo s tým.
Ako začať:
- Na každý deň si napíšte to do list
- Rozmýšľajte reálne nad tým koľko vám to zaberie a pre istotu si tam nechajte nejakú časovú rezervu
- To do list si píšte tak, aby ste od seba odlíšili tie najvýznamnejšie udalosti od tých menej až najmenej významných.
- Rozdeľte si zoznam povinností na rozvrhy bežných dní a jednorazových nepravidelných požiadaviek. Do pravidelného si nezapíšete zubár – pondelok 13:00 ani nákup na stránke alkohol online. Zbytočne by vám to rozhodili systém.
- Musíte myslieť tiež na svoje záľuby, ktoré chcete, aby mali vo vašom dni pravidelné zastúpenie.
Ako neprestať:
- Musíte si vymyslieť dobrý systém, ak systém nebude fungovať veľmi skoro vás to prestane baviť.
- Je dôležité, aby ste so systémom neprestali kontinuálne pracovať. Ako sa budú meniť vaše pracovné požiadavky, musí sa meniť aj on, aby ostal funkčným.
- Čo je ešte dôležité? Byť flexibilným. Nedržať sa systém za každých okolností zubami nechtami. Niekedy je dobré veci pustiť a nechať ich, aby sa sami uložili tak, jak potrebujú.